farfromfearless


  • Data: 29 Czerwiec 2010
  • |
  • Autor: Kamil Cebulski
  • |
  • Kategoria: Artykuły

Już się nawet nie kryją

Jadąc w piątek na seminarium usłyszałem w radio informację, że US masowo kontroluje sklepy z dopalaczami. Ostatnio na blogu poruszałem temat nadużywania aresztowań. Było także o źle przeprowadzonych kontrolach, które wykończyły setki przedsiębiorców w tym kraju. Co jak co, ale te kontrole były przeprowadzane “w dobrej wierze” walki z oszustami podatkowymi. Można domniemywać, że (przynajmniej oficjalnie) ich celem nie było wykończenie firmy, były zachowane przynajmniej pozory. Ale to co z dopalaczami właśnie robią to jawne skurwysyństwo za które ktoś powinien zostać powieszony.

Rzecznik rządu Paweł Graś jawnie przyznał, że zarządzone kontrole skarbowe na celu mają zamknięcie jawnie i legalnie działającej firmy. Poradził os0bom, które się tym zajmują, aby znalazły inne źródło dochodów. Skwitował to wszystko zdaniem “idziemy po was”. Pani z US w Gdańsku powiedziała tak “Nie szukamy żadnego haka, tylko badamy zgodność funkcjonowania sklepów z prawem skarbowym i podatkowym”. No tak haka nie szukają tylko “idą po nich”. Rząd zaangażował także celników oraz sanepid, PIP, PIH, a czynności prowadzone są w asyście policji i straży miejskich. Brakuje jeszcze tylko wojska, które Panu Romanowi Klusce zarekwirowało samochody.

Już się nawet nie kryją, że kontrola ma na celu znalezienie oszustów podatkowych. Jawnie mówią, że kontrole są organizowane także po to, aby wykończyć firmy, bo komuś się nie podobają. A skoro są teraz po to organizowane to i wcześniej i tym bardziej w przyszłości.

Nie żebym jakoś tak lubił używki, wręcz przeciwnie, nienawidzę, a używających uważam za lekko niedorozwiniętych psychicznie. Podobnie też nie lubię papierosów, ale zawsze i czynnie będę bronił tego, aby palacze mogli sobie palić lub używać tych “dopalaczy”. Broniłbym ich nawet jak sprzedawanie dopalaczy byłoby zakazane, ale w tym problem, że nie jest, a firma jest prześladowana.

W sobotę mieliśmy spotkanie z Krysztofem Habichem. Opowiedział wiele konkretnych historii, między innymi taką oto anegdotkę (z pamięci opowiadam):

“Słyszę dzwonek do drzwi. Otwieram, a tam dwóch Panów. Jeden z nich mówi, że przyszli w sprawie podatków. Pytam się i co z tego? Ano to, że trzeba zapłacić. A czy będę miał coś w zamian? Nie nic Pan nie będzie miał w zamian. A kiedy mi je oddacie? One nie podlegają zwrotowi. A co będzie jak nie zapłacę? Jest to obowiązkowe, wtedy będziemy musieli użyć siły. Zapłaciłem. Na drugi dzień słyszę dzwonek do drzwi. Otwieram, a tam dwóch Panów. Jeden z nich mówi, że przyszli po datki. Pytam się i co z tego? Ano to, że trzeba zapłacić. A czy będę miał coś w zamian? Nie nic Pan nie będzie miał w zamian. A kiedy mi je oddacie? One nie podlegają zwrotowi. A co będzie jak nie zapłacę? Jest to obowiązkowe, wtedy będziemy musieli użyć siły. Zapłaciłem. Wydawać by się mogło, że każdego dnia odwiedzili mnie ci sami ludzie w tej samej sprawie. Różniło ich tylko to, że jedni mieli odznaki urzędu skarbowego, a drudzy czarne kominiarki i byli z Wołomina”

Tylko jak sobie z tymi “poborcami” radzić? Sławomir Sikora i Artur Bryliński z “kominiarkami” sobie poradzili w ten sposób, że zabili te “kominiarki”. Kto oglądał film dług, zna ich historię. Zapraszam do obejrzenia, jest dostępny na youtube. Wielki szacunek dla nich. Czy my byśmy mieli takie jaja? Przypomniała mi się sprawa z Litwy, gdzie Drąsius Kedys zastrzelił pedofilów, którzy dobierali się do jego córki, jeden był sędziom, ukrywał się trochę, a następnie popełnił samobójstwo. Pomyśleć, że pomniki stawia się za to, że ktoś zginął w katastrofie, zamiast prawdziwym bohaterom. Może gdyby na przeciwko wejścia do sądu był pomnik takiego Drasiusa Kedysa w polskim wydaniu, na pewno wiele takich spraw było, to nie słyszelibyśmy o takich wybrykach jak sprawa z sędzią szalikowcem, którego nikt nie może ukarać. Może gdyby przypominali sobie wchodząc i wychodząc z budynku jaka kara może ich spotkać, nie czuliby się tak często ponad prawem.

Więcej o sędzim kibicu:
www.katowice.gazeta.pl

I jeszcze coś ciekawego do poczytania o działaniu prokuratorów:
www.wyborcza.biz

To tyle na dzisiaj.


KATEGORIE-








Newsletter-



Imię:


Nazwisko:


E-mail:




Tutaj będę-

18 02 2012 Warocław
Czas Ludzie Pieniądze
Na zaproszenie Andrzeja Burzyńskiego będę we Wrocławiu opowiadał o sposobach pozyskiwania pieniędzy na biznes oraz na jego rozwój. Razem ze mną będzie Stanisław Kaczmarek z Wielkopolskiego Domu Finansowego. Tutaj dowiecie się szczegółów. 71 788 05 88, biuro@bbgroup.com.pl.

zobacz





Liczba komentarzy: 28

Paweł Orzech - Gravatar

Paweł Orzech

Przedostatni akapit, to porównanie – to piękne.

Skomentowano: 29 Czerwiec 2010 o godzinie 20:04Cytuj ten komentarz
Bastek - Gravatar

Bastek

Popraw ten kawałek, bo aż bile po oczach:

> jeden był sędziom,

Skomentowano: 29 Czerwiec 2010 o godzinie 20:20Cytuj ten komentarz
Imie - Gravatar

Imie

po pierwsze sprawa Kedysa jest nierozwiązana i bardzo możliwe, że nigdy nie będzie
po drugie nie “sędziom” tylko “sędzią” gówniarzu

a z resztą artykułu się nie zgadzam

Skomentowano: 29 Czerwiec 2010 o godzinie 20:30Cytuj ten komentarz
Zenek - Gravatar

Zenek

Będąc Polakiem, każdy z nas zobowiązuje się do: “przestrzegania prawa, ponoszenia ciężarów i świadczeń publicznych, (…)” co oznacza, że prawie każdy (prawie bo niektórzy są z tego zwolnieni) powinień płacić podatki. To, że mamy taki a nie inny system podatkowy jest zasługą ludzi, którzy go uchwalili. Wśród podatków jest m.in akcyza, którą obłożone są m.in. papierosy, alkohol, paliwo. To, że alkohol i papierosy są używkami i, że uzależniają wiemy nie od dziś jednak obostrzenia w sprzedaży, jawność produkcji i przede wszystkim zysk Państwa z ich sprzedaży powodują, że są one “faworyzowane”. Dopalacze nie dość, że są szkodliwe (jak bardzo to nie wiemy, bo nikt nie bada przedmiotów kolekcjonerskich) to jeszcze sprzedający jawnie dymają Państwo przy jego sprzedaży, a nikt nie lubi być dymany. Popieram w każdym calu urzędników, którzy dopiero w ten sposób mogą zrobić porządek z tym świństwem.

Powiedzenie, że jak ktoś chce sobie palić lub ich użuwać do woli to jego sprawa jest słusznym tokiem rozumowania, ale póki co nasze Państwo, aż tak liberalne nie jest żeby pozwalać na coś takiego. Co więcej, nigdy nie będzie.

Kolejną sprawą jest to, że obecne rozwiązania ustawodawcze w zakresie legalności dopalaczy są mocno ograniczone. Jawnie to wykorzystują producenci dopalaczy. Ilekroć na listę środków zakazanych wpisywany jest kolejny dopalacz, chemicy zmieniają nieznacznie jego skład. Powstaje wtedy nowy środek, który zakazany nie jest (przepraszam “przedmiot kolekcjonerski”).

I na koniec: mafii nie musisz płacić – to Twoja sprawa czy chcesz czy nie. Państwu musisz bo do tego zobowiązuje Cie obywatelstwo. Dzięki temu jednak masz przywileje (służba zdrowia, szkolnictwo, policja, straż, wojsko itp.).

Skomentowano: 29 Czerwiec 2010 o godzinie 21:00Cytuj ten komentarz
Lol loleski - Gravatar

Lol loleski

“Sędziom”, ktoś kto pisze artykuły i taki byki stawia, powinien wrócić do nauki j.polskiego, a nie szerzyć wtórny analfabetyzm.

Skomentowano: 29 Czerwiec 2010 o godzinie 21:05Cytuj ten komentarz
enice - Gravatar

enice

sędziom ?

Skomentowano: 29 Czerwiec 2010 o godzinie 22:47Cytuj ten komentarz
Szymon D. - Gravatar

Szymon D.

Akurat jeśli chodzi o sprawę dopalaczy, to akcje mające na celu zamknięcie interesów ludziom handlującym tym ścierwem są jak najbardziej słuszne. Co za różnica od czego się uzależnisz, Od alkoholu, walenia konia czy jointa co wieczór ? Wciskanie młodzieży myślenia pokroju “Jak masz banie po naszych używkach, to jesteś fajny” to ostatnia rzecz jakiej potrzebują młodzi ludzie. I przypuszczam, że takie “bardzo szczegółowe” mają na celu zamknięcie jak najwięcej takich ćpalni. Ale co do tego, że skarbówka przesadza i przedsiębiorczych ludzi uważają za wrogów publicznych nr 1 to już inna sprawa. Zgadzam się z Tobą, że powinny zostać użyte inne sposoby, m.in. delegalizacja wszelkich środków psychotropowych za wyjątkiem kilku wybranych używanych w szpitalach i leczeniu chorób psychicznych. Urzędnicy powinni mieć jak najmniejsze prawa w egzekwowaniu prawa, bo najczęściej są tam ludzie którzy korzeniami i sercem są z poprzedniego ustroju ZSRR i jak to wszyscy ludzie – mają skłonność nadużywania swoich praw wobec innych z przyczyn osobistych.

Skomentowano: 30 Czerwiec 2010 o godzinie 5:51Cytuj ten komentarz
Marek - Gravatar

Marek

A jakby za rok okazało się, że któraś z substancji z dopalaczy powoduje szybkie powstanie nowotworu? Zaraz grom ludzi by się znalazł że oni nie wiedzieli o szkodliwości tych substancji. I znowu leczenie przygłupów z wspólnej kasy NFZ………

Skomentowano: 30 Czerwiec 2010 o godzinie 5:53Cytuj ten komentarz
Piotr Wrzeszcz - Gravatar

Piotr Wrzeszcz

Jesteś taki głupi sam z siebie, czy ktoś ci za to płaci?

Skomentowano: 30 Czerwiec 2010 o godzinie 6:09Cytuj ten komentarz
Kamil Cebulski - Gravatar

Kamil Cebulski

@SzymonD
Szymonie raz piszesz, że są słuszne, a dalej, że powinni inaczej to rozwiązać. Zdecyduj się. Tworzenie takiego precedensu – używanie skarbówki do wykończenia – jest niebezpieczne, skąd wiesz, że w przyszłości nie będą tak ścigać np. sprzedawców oświetlenia, bo ci mogą sprzedawać tak groźne dla “klimatu” żarówki. Albo sejm ustala, że coś jest legalne, albo nie, a skarbówka jak i wszystko inne ma wykonywać polecenia sejmu czyli ustawy, nie ma samowolki. Gdyby była ustawa ze firmy mogą być w modelu A, B i C, a skarbówka kontrolowała tylko A? Co to ma być.

Skomentowano: 30 Czerwiec 2010 o godzinie 6:53Cytuj ten komentarz
Experience - Gravatar

Experience

No właśnie nie bierzesz/brałeś narkotyków i dlatego nie rozumiesz wagi problemu. Nie znasz w ogóle tematu i nie wiesz chyba jak się to kończy. Ludzi biorących uważasz za lekko niedorozwiniętych psychicznie, a oni są takimi samymi ludźmi jak Ty.
Narkotyki, dopalacze, alkohol to dla wielu ludzi dramat i zniszczone życie.
Nie doświadczyłeś problemu to nie produkuj teorii na ten temat.

Pozostałej części nie mam nic do zarzucenia.

Pozdrawiam

Skomentowano: 30 Czerwiec 2010 o godzinie 7:13Cytuj ten komentarz
Radek Olszak - Gravatar

Radek Olszak

Już pojawiają się pierwsze zgony młodych ludzi po użyciu dopalaczy. Myślę ,że Państwo nie powinno bawić się w jakieś tam ZUSY ,SANEPIDY, ITP tylko uchwalić surowe prawo. Powinno się wprowadzić Karę Śmierci za sprzedaż narkotyków w tym dopalaczy. W wielu krajach taka kara obowiązuję i uważam ,że jest to jak najbardziej sprawiedliwe rozwiązanie. Sprzedawca narkotyku(dopalacza) liczy się z tym ,że nabywca może umrzeć po zażyciu lub trwale uszkodzić swoją psychikę tak ,że nie będzie mógł normalnie funkcjonować. Więc jest to świadome spowodowanie smierci lub trwałego uszczerbku na zdrowiu drugiego człowieka. Więc te kraje które wprowadziły karę smierci za narkotyki wiedzą co robią. A to ,że te sklepy dalej fukcjonują wychodzi lenistwo polskich posłow. Przecież można skonsultować się z fachowcami i wpisać na listę narkotyków pewne grupy środków psychotropowych a nie sam jeden środek i problem będzie rozwiązany.
Te substancje za wiele się od siebie nie różnią.

Skomentowano: 30 Czerwiec 2010 o godzinie 8:23Cytuj ten komentarz
Wycior - Gravatar

Wycior

Radek Olszak said: Sprzedawca narkotyku(dopalacza) liczy się z tym ,że nabywca może umrzeć po zażyciu lub trwale uszkodzić swoją psychikę tak ,że nie będzie mógł normalnie funkcjonować. Więc jest to świadome spowodowanie smierci lub trwałego uszczerbku na zdrowiu drugiego człowieka.

Dlaczego to sprzedawca ma myśleć za kupującego? Chcącemu nie dzieje się krzywda. Jeżeli ograniczasz prawo ludzi do decydowania o sobie to w prostej linii dążysz do faszyzmu. Żeby myśleć za ludzi potrzebujesz administracyjnej rzeszy by podejmowała te decyzje (niekoniecznie mądre), którą wyżywić trzeba z grabionych podatków. Etatyzm zawsze sprzyja makabrycznemu wzrostowi łapówkarstwa; społeczne zaufanie do administracji publicznej i całej instytucji państwa spada. Piękny świat sobie obmyśliłeś, nie ma co.

Nie da się prawnie ograniczać ludzkiej pomysłowości — jest popyt na narkotyki, więc musi pojawić się i podaż. Regulacje państwa tylko powodują ewentualny wzrost ceny i bezpieczeństwa całego procederu, ale bynajmniej go nie powstrzymują. Potrzebował byś totalitaryzmu na miarę Korei, żeby skutecznie ograniczyć dostęp do czegokolwiek.

Jeżeli wybierasz życie w takim świecie, to spróbuj go zorganizować gdzie indziej, tutaj na wiele się nie zdasz.

Głoszenie takich sądów nie jest dla mnie przejawem konserwatyzmu tylko głupoty.

Skomentowano: 30 Czerwiec 2010 o godzinie 10:10Cytuj ten komentarz
Jerzy M - Gravatar

Jerzy M

postawiłeś żarówki obok dopalaczy? super… Sytuacja wygląda tak, że dopalacza są zakazywane a cwaniacy wykorzystują fakt, że można zakazać konkretną substancje a nie ogólnie ‘dopalacze’ – bo to trzeba by było zdefiniować. A ustawienie prawa na “tutaj macie listę co możecie, a całej reszty już nie” to zdecydowanie przesada. Więc podsumowując, wybrałeś sobie zły powód do marudzenia na skarbówkę, a przecież jest masa innych.

Skomentowano: 30 Czerwiec 2010 o godzinie 11:01Cytuj ten komentarz
Patryk - Gravatar

Patryk

@Radek Olszak
Może kara śmierci za głupie poglądy. Za sprzedaż alkoholu też będziesz zabijał?
Sprzedawcy samochodów też liczą się z tym, że nabywca może zginąć w wypadku albo być kaleką do końca życia? To też świadome spowodowanie śmierci? Może trochę więcej odpowiedzialności w życiu.
Patrząc po komentarzach to link trafił w nieodpowiednie miejsce. Jedni czepiają się błędów inni chcą zabijać za handel a to że dzięki płaceniu zbójeckich podatków mam przywileje w postaci NFZ i reszty już mnie całkiem położyło. Nie wiem czy bardziej żenujący jest poziom naszej państwowej służby zdrowia czy poziom takich bredni.
Wpis porusza mega ważną kwestie w naszym państwie. Na takich samych zasadach dzięki łapówkom skutecznie jest uniemożliwiana konkurencja. Od byle widzimisię urzędników zatrudnianych po znajomościach zależy to jak bardzo może spierdolić komuś biznes. Ale nie lepiej patrzeć na błędy ortograficzne i na to czy coś jest szkodliwe dla zdrowia.

Skomentowano: 30 Czerwiec 2010 o godzinie 11:41Cytuj ten komentarz
Leon z działek - Gravatar

Leon z działek

Ludzie! Co wy za bzdury wygadujecie?

Kamil ma racje słusznie wkurwiając się na niedorozwój z urzędów. Całkowicie pomijam, że chodzi o dopalacze bo to całkowicie nie istotne. Jeżeli coś jest LEGALNE to chuj tzw. państwu do tego.
Równie dobrze, państwo mogło by się przypierdolić do was, że kochacie się z panienkami i jest to nieopodatkowana przyjemność i kazać wam za to płacić… bo wiadomo, dzieci, nie dzieci, choroby przenoszone drogą płciową za które wszyscy muszą płacić *.

* – co do tego, to wystarczyłoby ZLIKWIDOWAĆ tzw. służbę zdrowia. Każdy płaci za siebie – i wtedy nie można zarzucić, że ktoś “marnuje” własne zdrowie np. dopalaczami… w przypadku niezlikwidowania służby zdrowia grozi nam to, że patrol milicji, policji, straży miejskiej a może nowo powołanej “straży zdrowia” zatrzyma w zimie gościa bez czapki albo szalika i wpiedoli mu mandat – bo przecież może się gość rozchorować a “społeczeństwo” musi zapłacić za leczenie jegomościa.

MYŚLCIE – to naprawdę nie boli.

Skomentowano: 30 Czerwiec 2010 o godzinie 14:27Cytuj ten komentarz
imie - Gravatar

imie

@Radek Olszak
“Już pojawiają się pierwsze zgony młodych ludzi po użyciu dopalaczy”
Jest Pan żalosny, czytanie ze zrozumieniem to wiedza na poziomie podstawówki a Pan łyka medialne ścierwo. Tak więc odnosząc sie do tego co Pan napisał, dodam dla zrozumienia sprostowanie (najwyrazniej ma Pan z tym problemy) – nie od użycia, a od przedawkowania! Wypij 3 litry spirytusu i przeżyj.. Jak ktoś chce popełnić kamikadze to niech to zrobi – wolna wola to coś czego nie możecie zabrać, jedynie ograniczyć ale i tak nie do końca.

Skomentowano: 30 Czerwiec 2010 o godzinie 15:05Cytuj ten komentarz
jkl - Gravatar

jkl

Leon z działek – jesteś jedynym komentującym który zrozumiał przekaz w artykule. Tu nie chodziło oto czy to moralne sprzedawać czy nie ale oto że działając zgodnie z prawem i tak znajdą na każdego sposób aby uprzykrzyć życie. Można powiedzieć że prawo jest złe bo każdy interpretuje na swój sposób i każdy ma racje; no to jak złe to trzeba je zmienić, ale oni nie potrafią go zmienić, jak nie potrafią zmienić to zwolnić tych co nie potrafią i zatrudnić tych co potrafią. Wyobrażacie sobie prywatne prawo? bo wszystko co prywatne to wydajniejsze

Skomentowano: 30 Czerwiec 2010 o godzinie 16:16Cytuj ten komentarz
Karol - Gravatar

Karol

Sprawa dopalaczy jest bardzo ciekawa. To nie pierwsza taka kontrola. Sklep z dopalaczami prowadzi mój bliski znajomy, od jakichś niecałych dwóch lat. Otworzył dwa sklepy w dwóch miastach. Nagonka była już na początku zeszłego roku. Były wszystkie wymienione przez Kamila służby. I fakt robili wszystko by zniszczyć dopalacze, no ale cóż, jeśli wpada skarbówka, sanepid i reszta kontroli, które mają karać jakąś działalność, która jest całkowicie legalna i jedyne za co karzą to za małe natężenie światła w sklepie, odwrócony wyświetlacz od kasy fiskalnej i nieodpowiednia odległość do gaśnicy to chyba jednak nie mają zbytnio pomysłu, a robią tylko burdel. Obwiązują wejście sklepu taśmami i myślą, że są Bóg wie kim i Bóg wie co mogą. Gdyby zakazać dopalaczy, trzeba by zakazać chociażby syropów na kaszel, szałwi do płukania ust w przypadkach infekcji ropnych i wielu innych rzeczy. W znanych mi sklepach z dopalaczami nie było możliwości żeby ktoś bez dowodu cokolwiek kupił to raz, a dwa cena za gram odpowiednio skondensowanej szalwi to około 300 zł w dopalaczach, cena za gram trawki u pierwszego lepszego ‘dilera’ to jakieś 20 zł. Cena za tabletki w dopalaczach zależnie od składu i jakości od 60 zł w zwyż, cena za amfetaminę, która jest rozrabiana z mąką i porozbijanym szkłem, żeby mocniej kopało to koszt od 20 do 30 zł. Wolałbym, żeby państwo środki które przeznacza na walkę z całkowicie legalnymi sklepami poświęciło na walkę z handlem twardymi narkotykami, no ale cóż. Jak ktoś nie potrafi polować na coś większego, to chce powiększyć swoje ego polując na przepióreczki.

Skomentowano: 30 Czerwiec 2010 o godzinie 20:01Cytuj ten komentarz
Jed - Gravatar

Jed

@ Radek O.:

z calym szacunkiem ale chyba nie zrozumiales wpisu
chodzi w nim o naduzywanie wladzy. powtórz: naduzywanie wladzy.

propagujesz kare smierci na dragi – to pytam sie Ciebie, jaka bedziesz mial mine jak podczas przeszukania gliniarz podrzuci Ci je do kieszeni.

w jednym masz racje – ze nalezaloby sprawe dopalaczy unormowac zeby bylo to zabronione ale ustawą. ustawa – to slowo klucz. czyli rozwiazac to prawnie a nie bezprawnie.

@ all
tak, szokujace jest podejscie rzadu do tematu:”idzemy po was” – czyli cos w stylu: “nie ma na razie przepisu zakazujacego wiec uprzykrzymy wam zycie i bedziecie zalowac ze sie zajeliscie handlem czegos czego nie przewidzielismy.”

Skomentowano: 1 Lipiec 2010 o godzinie 7:47Cytuj ten komentarz
Wernon - Gravatar

Wernon

Panie Kamilu ma Pan całkowitą rację. Powiem tak ma Pan już wyrobione nazwisko, ba jest Pan samą marką w sobie proponowałbym aby Pan się przyłączył do partii UPR lub WiP i zaczął działać w Polityce. Z ogólnych sondaży wynika że gdzieś za około 10 lat prawdziwi liberałowie dojdą do władzy ponieważ nowe pokolenie dorasta a stare dziady odchodzą i jest szansa na normalną bogatą Polskę. A przede wszystim najważniejsze jest tutaj obniżka podatków do minimalnych stawek unijnych 15% VAT i 10% DOCHODOWY, likwidacja zus i w miejsce tego postawić obowiązek odkładania na zabezpieczonym koncie bankowym bądź lokacie z prawem dziedziczenia. A także luźne wolne prawo bez zakazów, koncesji i utrudnień. Dzięki tylko temu bylibyśmy w ciągu kilku lat najbogatszym narodem w europie.

Skomentowano: 1 Lipiec 2010 o godzinie 10:54Cytuj ten komentarz
Łukasz - Gravatar

Łukasz

Panie Kamilu, wszystko cacy i bardzo dobrze przedstawione (mały błąd słownikowy) ale nawiązanie do pomnika ofiar katastrofy smoleńskiej bardzo nie na miejscu. Dezawuuje pan śmierć niewinnych ludzi tylko dlatego, że rząd utrudnia prowadzenie śledztwa i ukrywa prawdę. Nieładna manipulacja.

A co do tego, czy była to tylko katastrofa, czy też coś więcej odpowiedź jest w stenogramach, z których wynika, że są zmanipulowane (patrz, jak 80 tonowy samolot opada z prędkością 10+m/s i nagle wyrównuje – koń by się uśmiał). Aby to zobaczyć trzeba mieć nieco wiedzy technicznej ale znowu nie tak wiele.

Skomentowano: 2 Lipiec 2010 o godzinie 10:40Cytuj ten komentarz
Olga - Gravatar

Olga

Radek Olszak said: Powinno się wprowadzić Karę Śmierci za sprzedaż narkotyków w tym dopalaczy.

Z nadzieją doszukuję się w tej wypowiedzi przebłysku ironii.
Nie skarbówkę, a kata? I to na ludzi, którzy nie łamią prawa?
Ani nie zaszkodzą nikomu bez jego chęci i pieniędzy?
Nie karzemy śmiercią seryjnych morderców, gwałcicieli i złodziejów, którym odmawianie skorzystania z ich usług nie zwykło przynosić efektu. Czyż takie wymierzanie sprawiedliwości nie byłoby po prostu absurdalne?

A epitety dla biorących narkotyki autor wpisu niech lepiej zachowa dla siebie, bo mocno podważają mu autorytet. I ujmują profesjonalizmu chyba jeszcze bardziej niż ortografia.

Skomentowano: 4 Lipiec 2010 o godzinie 11:48Cytuj ten komentarz
Daniel - Gravatar

Daniel

Przeraża mnie postkomuszobetonowe myślenie co niektórych komentujących i to czepianie się za słowo “sędziom” (jedna uwaga czy dwie wystarczą). “Volenti non fit iniuria” czyli “Chcącemu nie dzieje się krzywda”. Boicie się odpowiedzialnosci za swoje życie? Kto tu jest gówniarzem?
To nie narkotyki niszczą ludziom życie, ale sami ludzi je sobie niszczą zażywając je. Nikt nikomu nie wciska na siłę narkotyków, nikt na siłę nie zaprowadza ludzi do smartshopów i innych dopalaczy. Każdy jest dorosłą i odpowiedzialną osobą i wie co dla niego najlepsze (przynajmniej tak powinno być), gdy ktoś zbłądzi to od wyciągnięcia pomocnej dłoni są najbliżsi, przyjaciele, rodzina i prywatne stowarzyszenia zajmujące się tą problematyką. Rządowi nie chodzi w walce z dopalaczami o dobro nastolatków, ale o zawężenie konkurencyjności w tej materii, aby kolesiom polityków działających w półświatku obroty wróciły do normy. Sam kolumbijski baron narkotykowy dziękował niegdyś Bushowi za jego przeciw legalizacji twardych narkotyków, gdyż dzięki temu mógł budować i nadal może rozwijać swoje imperium narkotykowe. Nawet były prezydent kolumbijski powiedział, że walka z narkobiznesem przynosi niezamierzone skutki i nie likwiduje problemu. Lepiej mieć używki zalegalizowane i w opakowaniu z adresem producenta niż by młodzież miała sprowadzać tego typu rzeczy pocztą z trzeciej ręki niewiadomego pochodzenia.
Sam czasami przypalam zioło (dość rzadko) i na prawdę ciężko mi trafić na dobry materiał, zazwyczaj trafia się jakiś staff, który ostro robi po głowie, a chodzi przecież o wyluzowanie się i posłuchanie chilloutowej muzyki, nic więcej dosłownie tak samo jak piwo leżąc na tapczanie oglądając mundial, chwila przyjemnego relaksu.
Gdyby załóżmy obok syntetyków i naturalnych suszy w dopalaczach sprzedawano by marihuanę to wiedziałbym jaka firma co produkuje i miałbym pewność, że jest tym czego szukam, a nie produktem hodowanym nie wiadomo w jakich warunkach na nie wiadomo jakich zasadach, skąd przez kogo etc.
Co do wpisu Wernona zgadzam się w zupełności. Dawaj Panie Kamilu startuj Pan w wyborach do parlamentu z ramienia WiPu :) życzę co najmniej ministra finansów w przyszłości.

Skomentowano: 5 Lipiec 2010 o godzinie 22:26Cytuj ten komentarz
Shu - Gravatar

Shu

Jak ktoś chce ćpać to i tak będzie to robił.

Duża część substancji zawartych w dopalaczach znajduje się też w aptekach, tylko tam nazywamy to lekami. Myślicie, że dlaczego wasze babcie cofają się w rozwoju, przestają normalnie myśleć i nie kontaktują tak jak kiedyś? Myślicie, że to starość? Nie wiem, kto ćpa więcej, osoba, która wychodzi od lekarza, czy klient dopalaczy…

Wydaje mi się, że te naloty na dopalacze dadzą tylko tyle, że właściciele więcej się nauczą. Ten biznes jest zbyt dochodowy, żeby Państwo mogło sobie przyjść i powiedzieć: Idziemy po was :)

Skomentowano: 5 Lipiec 2010 o godzinie 23:21Cytuj ten komentarz
Radek Olszak - Gravatar

Radek Olszak

@Olga. Dlaczego mam swoje zdanie zachować dla siebie? Chyba po to jest możliwość komentowania i z tej możliwości korzystam. Może to wam się nie podobać ale ja mam inne zdanie i je prezentuje.
Dla mnie jakiś 17 latatek a nawet 8-10 latek nie jest osobą która świadomie decyduje o sobie. Tak już dzieci pod koniec podstawówki biorą narkotyki.Wiec nie wmawiajcie ,że Ci co biorą robią tą 100% świadomie.
Czy gdzieś używałem epitetów w stosunku do biorących? Czy odnosisz się do wypowiedzi innej osoby? Nie uważam ,że podgląd ,że sprzedawców narkotyków należ skracać o głowę podkopuje mój autorytet. Jeśli tak uważasz masz do tego prawo.
Możecie tolerować, możecie zachęcać do brania, możecie uważać ,że każdy decyduje o sobie. Ja uważam ,że nie każdy decyduje o sobie w każdym razie nie młody człowiek i dziecko które nie zdaje sobie zdania ze wszystkich konsekwencji brania.
Jeżeli jeżeli ktoś ma zapędy do sprawdzania ortografii i stylistyki niech zostanie źle opłacaną i sfrustrowaną nauczycielką. W innych zawodach perfekcyjna ortografia nie jest wymagana :)

Skomentowano: 6 Lipiec 2010 o godzinie 14:11Cytuj ten komentarz
Daniel - Gravatar

Daniel

Radek Olszak said: @Olga. Dlaczego mam swoje zdanie zachować dla siebie? Chyba po to jest możliwość komentowania i z tej możliwości korzystam. Może …

Każdy ma możliwość wyrażania swoich poglądów, na tym polega wolność słowa. Wolność wyboru polega natomiast na tym, że można wybierać między złym, a dobrym (tyczy się oczywiście własnego ciała w myśl zasady “chcącemu nie dzieje się krzywda”). Zakaz sprzedaży środków odurzających przyniesie odwrotne skutki i twierdzą to ludzie, którzy mieli z tym doczynienie na szerszą skalę (wspomniany przeze mnie były prezydent Kolumbii). To czy dzieciak będzie zażywał narkotyki to kwestia wychowania i zainteresowania się tym rodziców i ludzi z jego środowiska.
Ja zacząłem przygodę z alkoholem już w wieku 15 lat i dziękuję Bogu, że nie było i nie ma prohibicji bo gdybym pił jakieś specjały pędzone w piwnicy nie wiadomo z czego i ile razy lub przemycane zza granicy w zbiornikach paliwowych to obecnie mógłbym nie widzieć na oczy :)
wieszać to powinno się morderców

pozdrawiam

Skomentowano: 6 Lipiec 2010 o godzinie 21:26Cytuj ten komentarz
Jed - Gravatar

Jed

Sam czasami przypalam zioło (dość rzadko) i na prawdę ciężko mi trafić na dobry materiał, zazwyczaj trafia się jakiś staff, który ostro robi po głowie, a chodzi przecież o wyluzowanie się i posłuchanie chilloutowej muzyki, nic więcej dosłownie tak samo jak piwo leżąc na tapczanie oglądając mundial, chwila przyjemnego relaksu.

No comment my Man :)

Skomentowano: 7 Lipiec 2010 o godzinie 20:59Cytuj ten komentarz


Zostaw komentarz-

najmodniejsze sukienki i suknie wieczorowe dla eleganckich kobiet